Wij willen dat een photobooth huren voor jou zo makkelijk en leuk mogelijk is. Daarom hebben we een aantal veelgestelde vragen verzameld. Zo heb je meteen antwoord. Bijvoorbeeld over hoeveel foto’s je kan maken of hoeveel ruimte we nodig hebben. Geen antwoord op je vraag? Dan neem je gewoon contact met ons op.
Algemeen
Werken jullie in heel Nederland?
Nee, helaas niet. We rijden maximaal 80km vanaf Etten-Leur. Wij focussen op de omgeving van Etten-Leur, Breda, Eindhoven en Den Bosch. Dus als je woont in een plaats als bijvoorbeeld Oss, Nuenen, Best, Vught, Hedel, Waalwijk, Oisterwijk, Etten-Leur, Dongen, Oosterhout, Alphen, enz. dan zit je goed bij ons.
Gaan jullie ook wel eens naar België?
Ja hoor. We wonen vlakbij de grens met België. We gaan helaas niet heel België door. Woon je in de omgeving Turnhout dan komen we graag bij je langs. Antwerpen is voor ons wel echt de max. Let er wel op dat onze medewerkers over het algemeen geen Frans spreken.
Komt er ook een medewerker mee?
Ja, er is altijd een enthousiaste medewerker op locatie. Hij of zij is ruim op tijd aanwezig om de photobooth te plaatsen, kan eventuele storingen oplossen, zorgt er voor dat iedereen te gek op de foto staat en deelt de props uit.
Na afloop zorgt de medewerker er voor dat de photobooth weer netjes opgeruimd wordt.
Wat zijn de transportkosten?
Binnen een straal van 30km vanaf Etten-Leur brengen wij geen transportkosten in rekening.
Daarna rekenen wij 0,50 euro per gereden extra km. Wij gaan er vanuit dat we op de locatie gratis kunnen parkeren. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen wij ook parkeerkosten in rekening brengen.
Hebben jullie een parkeerplaats nodig?
Ja, we parkeren het liefst in de buurt. Het zou fijn zijn als we voor de deur van de locatie kunnen laden en lossen. We komen altijd op tijd, maar als we ver moeten rijden of lopen kan het zijn dat we iets later moeten beginnen. Zorg je ook voor een parkeerkaart als het in de buurt van de locatie betaald parkeren is?
Wat hebben jullie allemaal nodig?
Een leuke ruimte van minimaal 2×2 meter, een stopcontact, veel leuke gasten en af en toe een drankje.
Vooraf nemen we contact met je op voor de ontwerpen van de fotostrips en schermen. Zo zijn we goed voorbereid.
Foto’s maken en printen
Hoeveel foto’s kan ik maken?
Je kan gedurende de huurperiode 100% onbeperkt foto’s maken en afdrukken. Gemiddeld worden er zo’n 200 foto’s gemaakt in 4 uur. Het hangt natuurlijk ook van je gasten af. Als je internet hebt dan kunnen alle foto’s meteen online worden geplaatst.
Wat is jullie 100% onbeperkt print garantie?
Wij zijn een van de weinige aanbieders in Nederland waarbij je 100% onbeperkt fotostrips kunt printen. Staan er bij ons 15 personen op de foto? Dan printen we 15 fotostripjes EN 1tje extra voor jou.
Iedereen gaat bij ons dus met een leuke fotostrip naar huis.
In de photobooth zit een professionele fotoprinter welke ook op evenementen en door pretparken wordt gebruikt.
Grotere foto’s, bijvoorbeeld op formaat 10×15, worden maximaal 2 keer per serie afgedrukt.
Hoe groot zijn de foto’s?
Standaard printen we fotostrips. Deze zijn 5×15 centimeter.
Wil je liever normale foto’s? Dat kan ook als extra optie. We printen dan foto’s op formaat 10×15. Op verzoek kunnen we ook printen op 13×18 formaat.
Krijg ik de foto’s achteraf ook digitaal?
Na het feest of evenement krijg je alle originele foto’s op een USB-stick. Deze USB stick bevat de losse foto’s, maar ook de fotostrips. Je kan je foto’s ook direct online bekijken in een persoonlijke foto-galerij.
Met hoeveel man kan ik op de foto?
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de locatie en hoe flexibel jouw gasten zijn. We hebben zelfs groepen van 15 man op de foto gezet, maar dat is wel enorm proppen.
Kan ik ook foto’s verwijderen?
Nee, dat zou de pret bederven!
Kan de printer bij mijn gastenboek staan?
Ja, dat kan! De maximale afstand tussen de photobooth en de printerunit is 20 meter (!!!). We kunnen dus de printer gewoon bij je gastenboek zetten.
Op de locatie
Hoeveel ruimte hebben jullie nodig voor de photobooth?
Onze photobooth heeft een ruimte nodig van ongeveer 2 x 2 meter.
Dit is genoeg ruimte voor de photobooth, de printerunit, je gasten en alle fotoprops. Heb je meer ruimte op de locatie? GRAAG! Hoe meer ruimte, hoe meer plezier!
Kan de photobooth overal staan?
In principe wel. We hebben een vlakke vloer nodig, zodat de photobooth niet gaat wiebelen. We vinden het fijn als er in de buurt (max. 3 meter) een stopcontact (220V) zit. Ook mag het er niet te donker zijn. Hoe meer licht, hoe mooier de foto’s.
O ja, we hebben veel zware spullen bij ons, dus we lopen geen trappen op en af. Onze medewerker kan altijd besluiten om in overleg de photobooth ergens anders te zetten.
Kan de photobooth ook buiten staan?
Onze photobooth is gemaakt van echt hout en daarom niet zo geschikt voor buitenevenementen. Zo lang dat ie hoog en droog staat kan het. Onze medewerker op de locatie bepaalt of de photobooth buiten kan staan of niet.
Nemen jullie ook flitslampen mee?
Ja, we hebben altijd professionele studioverlichting bij ons. Deze kunnen we instellen als flitslamp of als extra (normale) verlichting. We kijken op de locatie wat zorgt voor de mooiste foto’s.
Hebben jullie ook een fotohokje?
Nee, we hebben een fotozuil. Hierdoor hebben je gasten meer ruimte om te bewegen. Meer kans op leuke, grappige en hilarische standjes dus! Je foto’s worden nog leuker.
Hoe laat zijn jullie aanwezig?
We proberen altijd minimaal een uur van te voren aanwezig te zijn. Zo is er voldoende tijd om alles netjes op te bouwen en zijn we klaar als alle gasten komen.
Hebben jullie ook internet nodig?
We nemen ons eigen internet mee. Dit werkt meestal, behalve als we in een “bunker” staan. We kunnen daarom internetverbinding niet garanderen. Wil je het zeker weten? Zorg dan voor de WiFi code van de locatie.
Reserveren en betalen
Is onze datum nog vrij?
Oef… ja dat kunnen we zo niet zeggen. Als je een reservering plaatst nemen we altijd binnen 1 werkdag contact met je op. Voor de zekerheid stuur je ons even een mailtje.
We hebben maar 1 photobooth en in het bruiloftsseizoen hebben we het gezellig druk. Ben er dus op tijd bij.
Wat moet ik allemaal voorbereiden?
Vooraf hebben we contact over het thema, het ontwerp voor de fotokaders en al jouw andere wensen. We weten graag vooraf waar de photobooth ergens komt te staan. Zorg er voor dat je dit even overlegt met de locatie. Zo weten zij het ook en staat de photobooth op de perfecte plaats.
Kan ik de photobooth ook langer huren?
Ja dit is mogelijk, maar altijd in overleg. Dit hangt namelijk helemaal af van onze planning en de extra tijd die je wilt. Ieder half uur is 50 euro extra.
Hoe kan ik betalen?
Een aantal weken voor het feest of evenement mailen we je een factuur. Hierop staat wat je moet betalen en wanneer. Het geld kan je overmaken op onze rekening.
Moet ik vooraf betalen?
Bij particuliere huur (bijvoorbeeld een bruiloft) moet het volledige bedrag voor de huurperiode voldaan te zijn.
We willen de photobooth een tijdje niet gebruiken. Kan dat?
Ja dit kan. We noemen dit stand-by tijd. Als de photobooth even niet wordt gebruikt brengen we wel kosten in rekening omdat er wel personeel aanwezig is. We doen je graag een aanbod op maat voor jouw feest of evenement.
Deelname kleineondernemersregeling (KOR)
Wij maken gebruik van de kleineondernemersregeling (KOR). Dit betekent dat wij geen BTW berekenen over onze producten en diensten. Voor bedrijven (op vertoon van KVK en BTW nummer) hanteren wij daarom een speciaal tarief.
Ontwerp & design
Hebben jullie eigen ontwerpers?
Ja. We kunnen dus alle fotostrips, schermen, foto achterwanden, frames en fotoprops zelf ontwerpen en maken. Heb je speciale design wensen? Laat het ons even weten.
Hoe maken jullie het ontwerp van de fotostrips?
Alle fotokaders (ook die van de normale 10×15 foto’s) worden speciaal voor jou gemaakt. We gebruiken hiervoor de dingen die jij aanlevert. Bijvoorbeeld een digitale trouwkaart, een logo of een tekst. Je krijgt altijd vooraf een voorbeeld te zien.
Kan ik eigen fotokaders kiezen?
Je kan kiezen of je 1, 2, 3 of 4 foto’s op je fotostrip of 10×15 foto wilt hebben. Standaard tonen we 3 foto’s op een fotostrip. Daaronder is ruimte voor bijvoorbeeld een logo of de namen van het bruidspaar. We werken niet met vaste fotokaders, alles wordt speciaal voor jou gemaakt.
Wat staat er op het scherm van de photobooth?
Afhankelijk van je wensen bestaat de photobooth uit een groot aantal verschillende schermen. De standaard schermen zijn: “Start”, “1, 2, 3 Lachen!”, “Leuke foto”, “Print je foto’s” en “Bedankt!”. De teksten en het ontwerp van de schermen passen we aan aan jouw wensen. We doen dit in overleg en je krijgt altijd vooraf een voorbeeld te zien.
Kan ik ook zelf ontwerpen aanleveren?
Ja hoor, we hebben Photoshop templates voor je. Je kan ons ook je digitale bestanden aanleveren, dan maken wij het voor je.
Kunnen we een foto van de dag zelf op het kader zetten?
Dit kan, maar… In verband met onze planning willen we dit graag wel minimaal 3 weken van te voren weten. Ook zal de foto uiterlijk voor 14:00 die dag per mail aangeleverd moeten worden. We hebben dan voldoende tijd om de foto er in te zetten en de photobooth helemaal goed in te stellen. We rekenen hiervoor wel €50 extra.
Opties
Kan ik zelf mijn fotoprops kiezen?
Je krijgt van ons een wisselende set fotoprops cadeau. Hierin zitten altijd 10 fotoprops. We maken een leuke selectie uit snorretjes en lipjes. We hebben ook een fotoprops deluxe pakket. We kiezen dan vooraf welke props we meenemen.
Je mag natuurlijk altijd je eigen fotoprops of attributen bij de photobooth leggen.
Kan ik alle foto’s meteen online zetten?
Ja natuurlijk! Alle foto’s worden direct in een online foto-album geplaatst.
Het is ook mogelijk om de foto’s naar je eigen website te uploaden.
Kan ik ook foto’s delen op Facebook en Instagram?
Nee, helaas niet.
We hebben wel een gratis online foto-album. Vanuit het online foto-album kunnen je gasten de foto’s opslaan en eventueel delen op social media.
Ik wil foto’s tonen op schermen op mijn locatie. Kan dat?
Als je schermen (of een beamer) hebt hangen op je locatie kunnen we alle foto’s meteen streamen in een slideshow. Hiervoor moet wel een HDMI aansluiting beschikbaar zijn. We nemen een extra computer mee die via een netwerk alle foto’s van de photobooth verzamelt en in een slideshow toont. De maximale afstand vanaf de photobooth is 10 meter.
Kan ik ook alle foto’s online bekijken?
Ja! Via het gratis online foto-album kan je alle foto’s direct online bekijken. Iedere foto heeft een unieke code. Met deze code kunnen je gasten de foto’s binnen 10 minuten online bekijken, downloaden en delen.